Je bent een Customer Experience Professional die bekend is met de theorie van Customer Experience Management. Misschien heb je je CCXP, maar je hebt zeker jarenlange ervaring als leider. Nu sta je voor het feit dat je meer impact wilt hebben. Je wilt reflecteren en groeien tot de CX-autoriteit die je verdient te zijn. Het is tijd om je leiderschap wat te spicen!
Focus je op Customer Experience Management en jouw leiderschap
In de waan van de dag, is het soms lastig focussen op wat je eigenlijk zou moeten doen: focus op Customer Experience Management en hoe je de verandering kunt leiden.
Hoe bereik jij – ongeacht de omstandigheden – als CX-leider de beste resultaten binnen jouw organisatie? Door zelf voor jouw CX-transformatie te zorgen. Je hebt tijd nodig om aan een strategische aanpak te bouwen waarmee je de organisatie betrekt en resultaten levert.
Een organisatie vraagt veel van je. Dat vraagt van jou vooral om meer leiderschap en meer focus op het leveren van CX-resultaten. Hoe maak je dat mogelijk? Naar mijn mening moet je:
- Leiders strategisch betrekken bij CX
- Je positionele en relationele CX-autoriteit laten groeien (zowel binnen als buiten de organisatie)
- Je CX-visie en CX-story op zo’n manier delen dat zij resoneren bij je publiek en hen in beweging brengt
- Inspirerend zijn als het gaat om de toekomst van CX
- Een langetermijn-CX-roadmap hebben die aansluit bij de strategie van de organisatie
- Wijselijk je CX-projecten kiezen om klantgerichte verandering schaalbaar te maken
Herken je dit en wil je samenwerken met een groep ervaren CX-leiders om dieper in te gaan op ons boeiende (en soms angstaanjagende) vak van Customer Experience Management?
Dat is precies wat je kunt verwachten van het CX Leadership Retreat. In vier dagen verdiep je je in Customer Experience Management en de ontwikkeling van je CX-leiderschap. Tijdens dit intensieve retreat zul je reflecteren, leren en vooral groeien. We gaan van theorie naar praktijk.
Ga voor next level in je CX-leiderschap en professionele expertise, en laat de beste je daarbij helpen!
Making Customer Experience Work
Ik heb de ‘stars and the scars’ als het gaat om Customer Experience, met uitstekende resultaten in verschillende organisaties, in zowel strategische als tactische rollen. Niet voor niets is mijn motto: Making Customer Experience Work. Ik help jou je bedrijfsresultaten te verbeteren door inzet van Customer Experience Management. Kortom: “Ik adem net als jij CX!”
Wat brengt het CX Leadership Retreat jou?
Het programma is opgebouwd uit twee thema’s
1. Customer Experience Leadership
Spice up your leadership
Laat je CX-autoriteit groeien
We zullen leiderschap verkennen en hoe je je persoonlijke, positionele en relationele autoriteit kunt ontwikkelen (gebaseerd op modellen van de Harvard Business School). Je zult je sterke en zwakke punten in je leiderschapsaanpak ontdekken, bijvoorbeeld in je zelfvertrouwen, je communicatiestijl en strategisch denken. Je zult je groeipotentieel ontdekken en meteen aan de slag gaan.
Zelfvertrouwen
De afgelopen vijf jaar heb ik ontdekt dat veel CX-collega’s aan zichzelf twijfelen en dat dit alles te maken heeft met hoe je naar jezelf kijkt. Denk jij dat JIJ een CX-autoriteit bent? Door een andere set lenzen te gebruiken, zul je reflecteren en leren. Je leert hoe je je positie als CX-leider kunt opeisen vanuit een toekomstige staat van zelf. Niet Hebben, Doen, Zijn maar Zijn, Doen, Hebben.
Toekomstgericht leiderschap
Jij bent de enige leider als het gaat om CX in jouw organisatie of als ondernemer. Je moet op de hoogte zijn van CX en toekomstige trends. We onderzoeken deze trends (van technologie tot AI en veranderende klantbehoeften) en vertalen deze naar jouw CX-leiderschapspraktijk.
Leiderschapsbetrokkenheid
Als je een hoger niveau wilt bereiken, moet je samenwerken met de hoogste rangen binnen de organisatie. Je moet een strategische benadering hebben voor leiderschapsbetrokkenheid. Niet alleen op individueel niveau, maar ook op een brede klantgerichte leiderschapsbenadering. Bouw je betrokkenheidsstrategie en betrek daarbij degenen die beslissingen nemen en die de middelen hebben.
Wees trots op jezelf
Kijk hoever je al bent gekomen! Ik zie zoveel CX-leiders die vergeten echt te reflecteren op hun successen. Kijk eens terug en zie welke stappen je al hebt gezet? Het is tijd voor wat waardering (en leer van je CX-collega’s), tel je successen en wees er trots op.
2. Customer Experience Management
Organisatieresultaten in klantbeleving
Echte BHAG’s (Big Hairy Audacious Goals)
CX is succesvol wanneer je enkele echte inspirerende CX-BHAGS hebt. Die grote en gedurfde doelen die zowel inspirerend als angstaanjagend zijn. Die je CX-visie laten zien en enthousiasme opwekken, en die natuurlijk verbonden zijn met de visie van je organisatie. Vertaald naar echt meetbare CX-doelen, zowel kwantitatief als kwalitatief.
Resultaatgericht
Tijdens deze vier dagen op Bali werken we aan ten minste twee CX-scenario’s voor indirecte en directe resultaten. We passen onze theorieën van Customer Experience Management in de praktijk toe. Zo zorgen we ervoor dat je klaar bent voor 2025 en een plan A én B hebt om resultaten te leveren. Tijdens onze accountability-meetings en mentorcalls na afloop, kun je reflecteren op je experimenten en koers zetten naar resultaten.
Frame je story
Een solide CX-strategie en CX-story vergroten het enthousiasme! Ik heb ontdekt tijdens mijn CX-leiderschapstrainingen van de afgelopen jaren dat veel CX-leiders denken dat ze een geweldige CX-story hebben, maar… veel van hen hebben dat niet. Ze zijn vaak te theoretisch, missen een overkoepelend verhaal en hebben geen concrete call-to-action. Tijdens het retreat bouw je je CX-story op en je presenteert deze live op Bali. Om feedback te krijgen van mij als je CX-mentor en van je CX-collega’s.
Delen van je resultaat
Hoe zorg je ervoor dat de rest van de organisatie ook het belang van CX ziet? Ik zal je laten zien hoe je je CX-resultaten transparant kunt maken, hoe je ze kunt delen en hoe je alle medewerkers uit je organisatie kunt betrekken. Dit omvat een langetermijnvisie op communicatie en een schaalbaar formaat. Je vindt je ideale manier van communiceren en beschikt over een framework dat jou en je CX-resultaten zichtbaar maakt.
Waarom Nienke?
“Ze noemen me de expert in Customer Experience Leadership. Naast dat ik een wereldwijde spreker ben, ben ik een thought leader en CX-educator. Ik ben trusted partner van veel CX-leiders en heb hen geholpen resultaten te behalen. Ik ben wereldwijd een van de weinige CXPA Resource & Training Partners en heb mijn geloofwaardigheid verdiend door resultaten te behalen. Weet dat ik óók blijf leren, o.a. aan Nyenrode University en aan Harvard Business School.”
Waarom Nienke?
“Ze noemen me de expert in Customer Experience Leadership. Naast dat ik een wereldwijde spreker ben, ben ik een thought leader en CX-educator. Ik ben trusted partner van veel CX-leiders en heb hen geholpen resultaten te behalen. Ik ben wereldwijd een van de weinige CXPA Resource & Training Partners en heb mijn geloofwaardigheid verdiend door resultaten te behalen. Weet dat ik óók blijf leren, o.a. aan Nyenrode University en aan Harvard Business School.”
Voor wie is het CX Leadership Retreat?
Dit CX Leadership Retreat is bedoeld voor CX-leiders: mensen met een duidelijke CX-rol in een organisatie met een jarenlange ervaring als leider. Leiders die meer impact willen hebben. Die willen reflecteren en groeien tot de CX-autoriteit die zij verdienen te zijn. Let op: per organisatie is er plaats voor één CX-professional.
Er is een speciaal traject voor CX-ondernemers/-consultants!
We hebben ook een speciale CX Leadership-retreat voor CX-ondernemers en -consultants. Dit is zeker niet geschikt voor degenen die graag in hun comfortzone willen blijven. Wel voor degenen die een echte CX-autoriteit willen worden en voorop willen lopen! Wil je weten of dit iets voor jou is? Meld je gewoon aan voor een intakegesprek en ontdek het!
Over Nienke Bloem
“Mijn CX-masterclasses en workshops helpen CX-leiders en hun CX-teams op weg naar klantgerichtheid. Wat ik leuk vind aan werken met leiders, is dat zij de katalysatoren zijn voor echte verandering. Ik pas graag mijn magie toe om hen te laten bloeien en resultaten te laten behalen. Als mede-oprichter van de CX Game geniet ik van CX blended learning. Dus verwacht wat spektakel als je deelneemt aan dit CX Leadership Retreat op Bali.”
Over Nienke Bloem
“Mijn CX-masterclasses en workshops helpen CX-leiders en hun CX-teams op weg naar klantgerichtheid. Wat ik leuk vind aan werken met leiders, is dat zij de katalysatoren zijn voor echte verandering. Ik pas graag mijn magie toe om hen te laten bloeien en resultaten te laten behalen. Als mede-oprichter van de CX Game geniet ik van CX blended learning. Dus verwacht wat spektakel als je deelneemt aan dit CX Leadership Retreat op Bali.”
Praktische informatie
Exclusieve groep deelnemers
Allereerst ontmoeten we elkaar als groep tijdens het vierdaagse Leadership Retreat op Bali. Dit zullen intensieve dagen zijn, waarin we theorie en praktijk mixen en je privétijd hebt om bijvoorbeeld aan je CX-story te werken. Verwacht ook een voorbereidingsopdracht, om volledig voorbereid naar het Retreat te komen. Na het Retreat hebben we drie online CX-meetings waarin je al je vragen kunt stellen (en natuurlijk je successen kunt delen), en je hebt twee persoonlijke 1-op-1 CX-mentorsessies met mij.
Leer van je CX Leadership Retreat-mededeelnemers
We houden elkaar accountable en dagen elkaar uit om actie te ondernemen. Je zult je CX-story presenteren en weet dat je veel van mij zult leren, maar net zo goed van je collega-CX-leiders!
Van strategie naar actie
Natuurlijk heb je genoeg ideeën en theoretische kennis. Maar wat is je strategie om in actie te komen? Welke resultaten moeten worden geleverd en wanneer? Welke CX-framework-pijlers ga je gebruiken? Welke methodologieën ben je bereid toe te passen? Ik daag je uit om te beginnen met experimenteren en uit je comfortzone te stappen. Ik weet dat je meer in je hebt dan je laat zien!
Jouw investering
Jouw investering voor dit CX Leadership Retreat op Bali is in de eerste plaats een gezonde dosis enthousiasme. Je hebt de drive om de beste in je vakgebied te worden. In euro’s bedraagt je investering € 5.900. Dit bedrag is exclusief btw.
Wanneer?
- Het CX Leadership Retreat voor CX-leiders is van maandag 16 september (12:30 uur) tot donderdag 19 september (16:00 uur).
- Voor CX-ondernemers en -consultants is het CX Leadership Retreat van zondag 22 september (12:30 uur) tot woensdag 25 september (16:00 uur).
Plan je intakegesprek
Wil je weten of het programma van het CX Leadership Retreat iets voor jou is? Plan dan direct jouw vrijblijvende intake in!
Nienke helpt je graag verder
Met meer dan 25 jaar ervaring in de corporate wereld ben ik dé persoon om jou verder te helpen in Customer Experience!”
Nienke helpt je graag verder
Je leert van mij en je CX-peers en we houden elkaar accountable: je gaat dus écht aan de slag, we stellen niets meer uit. Na dit CX Leadership Retreat ben je een stevige leider, voel je je trots op wat je hebt neergezet en wéét je dat jij verschil zult blijven maken als CX-leider.
Veelgestelde vragen
Kan ik het CX Leadership Retreat combineren met een vakantie?
Natuurlijk. Je boekt sowieso zelf je vlucht naar en van Bali, dus je bent vrij om hiervoor andere data dan die van het Retreat te boeken. Voor de duur van het Retreat boeken wij je kamer in het hotel. Ervoor en erna ben je vrij om te gaan waar je wilt.
Wat is in de prijs inbegrepen?
De prijs is inclusief drie overnachtingen tijdens het Retreat en alle maaltijden die we als groep gebruiken (ontbijt, lunch en diner). Losse drankjes en eigen uitgaven in het hotel komen voor eigen rekening, net als je reis van en naar Bali en van en naar het vliegveld.
Wat heb ik eraan om deel te nemen?
Je stelt doelen, je werkt aan resultaatgerichtheid, je scherpt je CX-strategie en -story aan, je leert hoe je al je theoretische CX-kennis toepast in de praktijk. Je leert van mij en je CX-peers en we houden elkaar accountable: je gaat dus écht aan de slag, geen smoesjes. Na dit CX Leadership Retreat ben je een stevige leider, voel je je trots op wat je hebt neergezet en wéét je dat jij verschil zult blijven maken als CX-leider. Je hebt veel meer plezier in je vak!
Hoe weet ik of ik senior genoeg ben om hieraan deel te nemen?
Je bent een Customer Experience Professional die bekend is met de theorie van Customer Experience Management. Je hebt misschien je CCXP, maar je hebt zeker jarenlange ervaring als leider. Tijdens de intake weet ik snel genoeg of je wel of niet aan deze eisen voldoet. Dus plan je vrijblijvende intake in en je weet het!
Hoeveel CX-leiders kunnen er deelnemen?
We willen een groep mensen die groot genoeg is om kennis te delen en klein genoeg om het persoonlijk te houden. Het maximum aantal deelnemers is daarom 12, zodat we af en toe ook in deelgroepen van 3 of 4 kunnen werken.
Het Retreat is pas in 2024, maar ik wil graag mijn 2023-budget hieraan besteden. Kan dat?
Dit is zeker mogelijk. Als je dit jaar nog budget hebt en je wilt dit voor het CX Leadership Retreat inzetten, dan kun je dat bij je inschrijving aangeven. Je ontvangt van ons dan een factuur in december 2023.
Waar verblijf ik op Bali?
Je verblijft in een van de allerbeste hotels op het eiland: het Hilton Bali Resort. Niet alleen heb je een prachtige kamer met dito uitzicht, je kunt ook gebruik maken van de vele faciliteiten die het hotel biedt. Denk aan een spa met vele lichaams- en gezichtsbehandelingen, een fitnessruimte, een tennisbaan, yogaklasjes en niet te vergeten een waterglijbaan van maar liefst 30 meter!
Is het CX Leadership Retreat Nederlandstalig?
We verwachten CX-leiders uit allerlei landen en continenten. Dus je raadt het al, het antwoord is nee. De voertaal is dus Engels. Dit betekent dat ook alle lesmaterialen in het Engels zijn.
Is het programma voor CX consultants/entrepreneurs anders dan het programma voor CX practitioners?
Jazeker! Je leest het complete programma in de brochures die we speciaal voor beide groepen hebben gemaakt.
Brochure CX practitioners | Brochure CX consultants/entrepreneurs
Is het CX Leadership Retreat Nederlandstalig?
We verwachten CX-leiders uit allerlei landen en continenten. Dus je raadt het al, het antwoord is nee. De voertaal is dus Engels. Dit betekent dat ook alle lesmaterialen in het Engels zijn.
Laten we kennismaken!
In een online intakegesprek bespreken we vrijblijvend jouw uitdagingen als CX-leider en hoe het CX Leadership Retreat op Bali je daarbij kan helpen.