Een nieuw CX-boek!
Eind september 2022 komt mijn nieuwe boek CX is a pilgrimage uit. Daarin deel ik 50 tips met je om je leiderschap een boost te geven.
Vandaag, 17 mei 2022, ben ik 50 geworden. Een dag waar ik naartoe heb geleefd (en gelopen). Want in maart 2021 voelde ik me down, verveeld en had ik ontzettend behoefte aan avontuur. Ik besloot om op pelgrimstocht te gaan en ging 1.000 kilometer van het pelgrimspad ‘Via Francigena’ in Italië lopen. Vandaag op mijn 50e verjaardag ben ik het Pietersplein in Rome opgelopen. Ik kan je met trots vertellen dat ik op 17 mei twee mijlpalen vier: mijn verjaardag en de stempel van Rome in mijn pelgrimspaspoort!
Ervaringen op het pelgrimspad
Tijdens mijn 45 dagen wandelen werd ik met van alles geconfronteerd. Steile bergpaden, hitte, hagel, blaren, honden en vooral met mezelf. Er was alleen het landschap, af en toe een voorbijganger, mijn rugzak en ik. Tijd en stof genoeg om over na te denken en op te reflecteren. En ik realiseerde mij op een gegeven moment dat het lopen van een pelgrimstocht heel veel overeenkomsten heeft met customer experience management.
Inspiratie voor andere (CX-)leiders
“Nienke, je zou er een boek over moeten schrijven,” zeiden de mensen om me heen. En dat ben ik precies aan het doen. Eind september komt het uit. Een Engelstalig boek met mijn 50 lessen op pad. Toegankelijk geschreven voor CX-leiders, of eigenlijk voor iedereen die met klanten te maken heeft. Je kunt het boek in één keer uitlezen, maar je kunt het ook af en toe oppakken als je als CX-leider wat inspiratie nodig hebt.
Ik heb geleerd dat het universum altijd geeft wat je nodig hebt. Laat mijn boek daar een onderdeel van zijn. Het helpt je op je reis als CX-leider. Of als leider van je eigen leven.
Nienke Bloem CCXP CSP MBA
Ik heb de ‘stars and the scars’ als het gaat om Customer Experience, met uitstekende resultaten in verschillende organisaties, in zowel strategische als tactische rollen. Niet voor niets is mijn motto: Making Customer Experience Work. Ik help jou je bedrijfsresultaten te verbeteren door inzet van Customer Experience Management. Kortom: “Ik adem net als jij CX!”
Ze noemen mij ook wel de CX-goeroe. Ik ben niet alleen wereldwijd spreker, maar ook een thought leader en CX-docent. Ik ben een van de tien Resource and Training Partners van de CXPA wereldwijd en freelance docent aan Nyenrode University. Mijn CX Masterclasses en workshops helpen CX-managers en CX-teams op weg naar klantgerichtheid. Als mede-oprichter van de CX Game breng ik ook plezier in CX blended learning.
Met meer dan 25 jaar ervaring ben ik dé persoon om jou verder te helpen in Customer Experience!