Kopje koffie?

Ik bied bezorgers zo goed als altijd een kop koffie aan. Of in de zomer, heb ik een paar blikjes fris koud staan. Of misschien willen ze even gebruik maken van het toilet?

Meestal slaan ze dit af, want druk druk druk, maar soms is er wel even behoefte én wat tijd voor. Zoals vorige week zondag bij de bezorging van mijn maaltijdpakket, waar Tugrul wel een kop koffie lustte.

We raakten in gesprek en hij vertelde dat dit zijn bijbaan is. Met veel plezier bezorgt hij deze boxen, naast dat hij ondernemer is met zijn eigen Barbershop. Want op jezelf wonen, dat kost geld. Dus draait hij extra shifts als bezorger bij deze maaltijdboxen-dienst. Wat een geweldige energie en drive. Het was erg leuk om zijn perspectief op bezorgen en ondernemen te horen. Mocht je in Utrecht zijn en door deze ondernemer geknipt willen worden? Dan kan je sowieso terecht bij Ozky’s Barber op de Bartoklaan 17 in Utrecht.

Hij vroeg me ook, wat er nu eigenlijk in die doos zat. Want dat had hij nog nooit gezien. Misschien een klein verbeterpuntje in de Employee Journey van deze maaltijdbezorger . Maar dat heb ik opgelost. Ik heb hem de app laten zien; dat je keuze hebt uit 30 maaltijden, we maakten samen de doos open, hij bekeek de inhoud van de doos, de recepten en met alle liefde nam hij de doos gelijk weer mee terug. Goed voor het milieu!

Wat een plezier om zulke toffe bezorgers te ontmoeten én dit begint dus ook bij onszelf. De klant. Doe jij dit ook? Als ik het breder trek. Ben je aardig tegen de bediening in een restaurant? Tegen stewardessen? Personeel in winkels?

Terug naar de bezorgers. Die hebben het niet makkelijk. Krijgen met de vreemdste situaties op verkeergebied te maken, zeker in Utrecht waar ik woon. Bedenk eens hoe het is als je naar het toilet moet, terwijl je zoveel pakketten achter in je bus hebt liggen…

Dus vraag aan jouw bezorger of hij/zij een kopje koffie of thee wil. Heb gewoon een paar take-away kopjes in huis, want dan kunnen ze met een lekker warm bakkie, weer hopsakee hun bus in. Of als het straks zomer is en warm, heb een paar blikjes koud liggen. Biedt aan dat ze wel even van het toilet gebruik mogen maken. En voor de maaltijdbezorgers; Heb wat euro’s klaar liggen. Ik weet dat het in de app kan, maar ik geef veel liever een paar euro zelf die ik in een bakje heb liggen. Zo bedank ik ze persoonlijk. En dat vindt iedereen leuk. Tugrul zeker wel.

 

Dit blog werd geschreven voor CustomerFirst en gepubliceerd op 4 april 2023

Geen blog meer missen? Schrijf je in voor mijn maandelijkse CX Greetz!